@cornelia

Hej Hej alla (förhoppningsvis) glada!

Bara för att jag inte har något bättre för mig så tar jag över Sannas blogg igen då :)

Jag ville också uppmana er att komma ihåg förintelsens minnesdag på fredag. Blev själv fruktansvärt rörd igår när Mietek Grocher kom till vår skola och berättade om kriget och det han var med om.
För er som inte vet vem Mietek är så ska jag kort berätta det. Mietek var 12-17 år under kriget och han var jude. Under alla de åren lyckades han (med antingen ett mirakel eller ren tur) överleva flera konsentrationsläger och blev tillslut räddad till Sverige. Det han har varit med om är helt obegripligt. Hela hans familj och alla hans vänner mördades av nazisterna vid olika tillfällen. Ända har han kraft och mod att åka runt till olika skolor i hela sverige för att berätta om det hemska (omännskliga, fruktansvärda, ...) som hänt honom. Många tårar föll när han pratade och det kommer att fällas många till när jag läser hans bok, Jag Överlevde! 
Ni som inte har läst den, Läs Den.


 
All respekt till dig.


Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0