SORRY

Hej bloggen... Jag skäms kan jag säga som inte har bloggat på lite över 1 vecka! Jag har inte bloggat pågrund av att jag inte har vetat vad jag ska blogga om... vet inte det nu heller men eftersom jag har varit i Örebro från i torsdags till söndag (igår så har jag något att berätta om :D Här kommer det: Torsdag var jag, Mathilda & Ronja lediga från skolan, vi åkte hemifrån ca 8 på morgonen. Vi blev skjutsade av Mathildas pappa till Ludvika där vi skulle gå på tåget till Örebro. Vi kom till Ludvika ca 10.30, och då åkte vi till tågstationen och hämtade ut våra biljetter, tåget skulle gå 12.32. medan vi väntade på tåget åkte vi till Mcdonalds och åt lite mat, då kom också Mathildas faster och hälsade på :). sen åkte vi och tog oss en snabbfika innan tåget for, sen gick vi till stationen för caféet var precis vid stationen och hennes pappa kom med våra väskor. Vi gick på tåget och vi kom till Örebro 14.13, där blev vi välkomna av Cornelia och hennes mamma med ett härligt kramkalas! och vi åkte till Cornelias pappa där vi skulle bo under vistelsen och sedan skulle vi åka buss in till stan, och  jag handlade en kofta och en tröja från New Yorker snyggt! sedan åt vi också på en liten restaurang som hette La Baguette, sedan gick vi till Cornelias mammas hus och blev hemskjutsade vid ca 20.00. Då när vi kom tillbaka till hennes pappa gjorde vi i ordning sovplatser, jag & Ronja valde att sova på en stor uppblåsbar madrass och Mathilda & Cornelia i bäddsoffan.

På fredagen gjorde vi inget speciellt, mer än att hälsa på Cocos skola, man var ju lite nervös i början men det var absolut inget att vara det för, sen åkte vi in till stan och gick runt lite. Vi tänkte också gå upp i Vattentornet Svampen men det vart tyvärr avspärrat pågrund av någon stog där uppe och skulle hoppa nerför ett ca 50m högt torn! väldigt obehagligt.. när vi åkte förbi Svampen med buss så såg vi ju också att det stog någon där uppe bland flaggorna.. usch..   Sen när vi gått runt på stan lite så gick vi hem till Cocos mamma och blev bjudna på Tacos, mums! och blev hemskjutsade efteråt. Sen när vi kom hem satte vi oss i sängarna och pratade för fulla muggar om massa roligt xD och en liten stund senare spelade vi tv-spel Little big planet, man blev seriöst spelberoende! xD

På lördagen vaknade vi ganska sent? ca 10 - 11? Vi vaknade upp och gick och duchade och åt frukost, för att sedan bli fixade av Cornelia för att bli fotograferade vid ett Kalkbrott där man kunde bada, det var jättefint! Men det var ca 3km dit så det var ganska jobbigt att gå, det tog ca 1 timme dit. Så samman lagt den dagen gick vi kanske 6km. När vi kom fick vi skynda oss att laga nudlar för halv 6 gick bussen till biografen då vi skulle se Hungerspelen, Den var jättebra! en av de bästa filmer jag sett tror jag faktiskt :D Rekommenderad film verkligen! Efter filmen for vi hem och spelade tvspel igen :P Men sen var det lite tråkigt så vi satte oss vid datorn och tittade igenom bilderna vi tagit på dagen och sen vid omegle  och chattade/camade med folk.

På söndag var det deppig stämning mellan oss alla tror jag eftersom vi skulle åka hem kl 12... Vi gick upp kl 9 och åt frukost och gjorde oss i ordning, packade osv. Och tog farväl på tågstationen och for vidare hemmåt! Längtar tillbaka till Örebro, hade en otroligt rolig helg med Mathilda Wiklund, Ronja Sommersdorf & Cornelia Bjurström <3

(bilder kommer sen)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0